Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku
- Typ: eBook w formacie PDF
- Ilość stron: 242
- Wersja elektroniczna – pliki PDF do czytania na komputerze
- Rok wydania: 2008
- Wysyłka darmowa
- Wydawca: Wolters Kluwer
- Autor: Andrzej Szromnik
Streszczenie ebooka
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów.
Autor kompleksowo omawia:
- genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego,
- proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych,
- różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym,
- kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów,
- wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu,
- znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem,
- rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych,
- instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników samorządowych i radnych, pracowników sektora publicznego, menedżerów i innych osób zainteresowanych propagowaniem podejścia marketingowego w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych. Książka może również wzbogacić bibliotekę pracowników naukowych, studentów i doktorantów zajmujących się problemami wdrożenia podejścia marketingowego w zarządzaniu terytorialnymi jednostkami samorządowymi.