Język reklam – felietony o sprycie i głupocie twórców i odbiorców reklam

  • Typ: eBook w formacie PDF
  • Ilość stron: 62
  • Wersja elektroniczna – pliki PDF do czytania na komputerze
  • Rok wydania: 2008
  • Wysyłka darmowa
  • Wydawca: e-prawnik.pl
  • Autor: Maciej Ślużyński

Streszczenie ebooka

Język służy do komunikowania się pomiędzy ludźmi. Język reklam spełnia inne
funkcje. Warto mieć tego świadomość…

Zbiór felietonów o języku reklam pokazuje nam przede wszystkim, że reklama czasem kłamie, czasem nie mówi nam wszystkiego, czasem nas zachwyca, a czasami bawi. I nigdy nie powinna być traktowana zbyt poważnie.

Niektóre felietony zawierają opis pewnych dość ogólnych manipulacji
językowych, niektóre są studiami konkretnych przypadków, w niektórych Autor pozwolił sobie wyjaśnić, co twórcy reklamy mieli na myśli, kiedy mówili to, co mówili.

Język reklam bardzo często nie mówi nam wszystkiego, czasami nie mówi nam czegoś wprost, czasami więcej przemilcza niż przekazuje. Ale zawsze stara się wywrzeć na nas dobre wrażenie, choć nie zawsze się to udaje.

Warto wiedzieć, jakich manipulacji dopuszczają się twórcy reklam, żeby oszukać nasz zdrowy rozsądek. Bo reklama nie ma namawiać nas do kupowania rzeczy niepotrzebnych; a to czasami ma miejsce…

Spis treści

1. PARS PRO TOTO, czyli MARKA DOSKONALE UPOZYCJONOWANA
2. NAJWYŻSZY STOPIEŃ PRZYMIOTNIKA
3. MAGICZNE SŁOWA REKLAMY
4. NIEOCZEKIWANA ZMIANA PÓL (SEMANTYCZNYCH)
5. ŻYCIE PRZEROSŁO REKLAMĘ
6. REGUŁA PRZEMILCZANIA
7. REKLAMA MEDIA MARKT – PORUSZA I NARUSZA…
8. DRUGI MOŻE WIĘCEJ?
9. MUMIO plus PLUS, czyli serial reklamowy…
10. TAK-TAK – SKUTECZNE I ŚMIESZNE
11. TELEWIZJA PUSZCZA ŻUBRA
12. PRAWIE JAK POEZJA
13. REKLAMA TO NIE BAJKA
14. JA SPRITE – A TY?..
15. STRASZNA REKLAMA?
16. PORÓWNANIE LATANIA
17. BANK NIE Z TEJ ZIEMI
18. WALKA BEZ WALKI, czyli mówmy też o zerach